Nejčastější dotazy

Nahoru

Jaké rozhraní používá hlasová služba IPVOX ?

Hlasové služby IPVOX používájí pro VoIP připojení rozhraní protokolu SIP, odpovídající normě IETF, RFC3261.

Nahoru

Platí se měsíční paušál ?

Ne. Platíte pouze za to, co provoláte.

Nahoru

Je možné někde zjistit ceny volání do zahraničí a tarify pro Českou republiku?

Kompletní ceník volání a tarifů je uveden v sekci Ceník. Tento ceník je pravidelně aktualizován dle oznámených změn ze strany ostatních telefonních sítí.

Nahoru

Jaké audiokodeky služba IPVOX podporuje ?

Seznam podporovaných kodeků není uzavřený. V současné době podporujeme tyto kodeky: G.729, GSM, G.711a (PCMA) a G.711u (PCMU). Pořadí odpovídá doporučovanému pořadí pro co nejmenší datovou zátěž Vašeho připojení k Internetu.

Nahoru

Mohu službu IPVOX používat i ve firmě ?

Ano. Službu IPVOX ocení i firmy. V případě zájmu mohou firmy využívat i standardního POSTPAID režimu, tedy pravidelné měsíční fakturace za uskutečněné hovory. Prostřednictvím IP adaptérů je možné připojit stávající pobočkové ústředny. Pro ISDN linky jsou ale třeba speciální adaptéry, kontaktujte nás a my pro vás vymyslíme řešení.

Nahoru

Budu dostávat výpis každý měsíc?

Zákazníci IPVOXu standartně nedostávají výpis hovoru tištěnou formou. Výpis hovorů si mohou zákazníci IPVOXu vytisknout nebo uložit v elektronické podobě, prostřednictvím svých účtů u IPVOX. Pokud však zákazníci na tištěné podobě podrobného výpisu hovorů budou trvat, může jim být zasílám současně s tištěnou fakturací. Upozorňujeme, že tato doplňková služba není bezplatná.

Nahoru

Poskytuje IPVOX detailní výpis volání?

Ano. Po přihlášení na Váš účet u IPVOX si můžete vytisknout nebo uložit v elektronické podobě podrobný výpis uskutečněných hovorů.

Nahoru

V jakých časových intervalech je služba účtována ?

Většina hovorů služby IPVOX je účtována sekundovými tarify od počátku hovoru. V praxi to znamená, že pokud je cena za 1 minutu 0,52 Kč a hovor byl v délce 10 sekund, cena za provolaný hovor je vypočtena z následujího vzorce: (0,52/60)*10=0,09 Kč [zaokrouhleno nahoru]. Hovory na informační linky, audiotextové služby a loterii jsou účtovány minutými tarify.

Nahoru

Jaké potřebuji připojení k internetu pro IP telefonii ?

Pro bezproblémové používání služby IPVOX potřebujete internetové připojení : A.) minimálně 64 kbit/s při použití kodeku G.729 za předpokladu, že konektivitu používáte i pro běžné brouzdání po netu. Samotný audiokodek spotřebuje celkem 24 kbit/s pro každý směr, tzn. 24 kbit/s příchozí kanál, 24 kbit/s odchozí kanál jednoho hovoru, takže pokud máte vyčleněnou konektivutu jen pro IP telefonii, stačí vám zmíněných 24 kbit/s. B.) minimálně 128 kbit/s při použití kodeku G.711 pro každý hovor, opět za předpokladu, že IP telefonie poběží na společné konektivitě s brouzdáním po netu. Samotný audiokodek G.711 spotřebuje celkem 80 kbit/s pro každý směr, tzn. 80 kbit/s příchozí kanál, 80 kbit/s odchozí kanál jednoho hovoru, takže pokud máte vyčleněnou konektivutu jen pro IP telefonii, stačí vám zmíněných 80 kbit/s. Odezva spojení mezi účastníky by neměla přesáhnout 150 ms. Rychlost a odezvy spojení by měly být stabilní.

Nahoru

Mohu si převést telefonní číslo od jiného poskytovatele ?

Ano, převod telefonního geografického čísla od jiného operátora je možný.

Nahoru

Je možné prostřednictvím služby IPVOX faxovat ?

Faxové služby síť IPVOX umožňuje s použitím VoIP brány a routeru SPA2102 nebo VoIP brány PAP2T od firmy Linksys.Technický popis zařízení najdete na webových stránkách v záložce e-shop.

Nahoru

Neprošlo mi dobití kreditu přes kreditní kartu s odpovědí, že autorizace byla odmítnuta. Co s tím mám dělat ?

Problém je zpravidla na Vaší kartě. Důvodů, proč Vaše platba nebyla přijata může být několik: 1. Nemáte na Vaší platební kartě povolené platby přes internet. Postup : obraťte se na Vaši banku a potřebnou funkci karty se nechte zprovoznit 2. Platba Vám nebyla povolena z důvodu překročení měsíčního/týdenního/denního limitu. Postup: zkuste to později v novém limitním období 3. Nemáte na účtu v bance dostatek financí. Postup: ověřte si stav Vašeho bankovního účtu

Nahoru

Kde všude mohu využívat službu IPVOX ?

Kdekoli na světě, kde máte k dispozici internet s odpovídající konektivitou a latencí. Upozorňujeme, že dle platné legislativy, není možné používat veřejné české telefonní číslo mimo příslušnou oblast, tzn. mimo Českou republiku resp. u geografických telefonních čísel mimo příslušný kraj.

Nahoru

Lze volat ze sítě IPVOX na pevné linky, případně mobily a naopak ?

Ano, ze sítě IPVOX, lze volat na všechny pevné a mobilní linky, včetně volání do zahraničí. Uživatel nebo správce telefonního účtu si může nastavit, zda omezí volání jen v bezplatném režimu, tzn. jen v síti IPVOX a v sítě partnerů nebo povolí volání navíc na české pevné a mobilní linky nebo ponechá nastavení bez omezení a tudíž uživatel bude moci volat neomezeně po celém světě. Do sítě IPVOX se dovoláte ze všech pevných i mobilních sítí nejen z ČR, ale i z celého světa vždy a to i v případě, že uživatelské číslo má nastaveno jen bezplatnou zónu.

Nahoru

Jaká je tarifikace u služby IPVOX?

Tarifikace u služby IPVOX je 1+1, to znamená, že Váš hovor je účtován již od první sekundy.

Nahoru

Proč musím mít nabitý kredit když volání v síti IPVOX je zdarma?

Volání v síti IPVOX je zdarma. Kredit je na volání ze sítě IPVOX na pevnou linku nebo mobilní telefon. Zároveň si dobitým kreditem udržujete své telefonní číslo. Pro zachování funkčnosti Vašeho telefonního čísla je třeba ho jednou ročně dobít částkou min. 300 Kč.

Nahoru

Jaké údaje potřebuji pro připojení VOIP telefonu, brány?

PROXY server: sip.ipvox.cz login: zpravidla se uvadí telefonní čislo heslo: má min.6 znaků bez diakritiky

Nahoru

Umožňuje IPVOX testační provoz bez nutnosti nabití kreditu ?

Neumožňuje, ale postačí dobití kreditu 300,- Kč na zahájení provozu.