Nejčastější dotazy

Nahoru

Jaké rozhraní používá hlasová služba IPVOX ?

Hlasové služby IPVOX používájí pro VoIP připojení rozhraní protokolu SIP, odpovídající normě IETF, RFC3261.

Nahoru

Nefungují mi na úvodní stránce IPVOX pohyblivé obrázky.

Tento stav je způsoben tím, že váš internetový prohlížeč nemá donistalovanou podporu pro zobrazování flashových aplikací. Doporučujeme přejít do části Chci IPVOX/Dokumenty ke stažení a zde si stáhnout a nainstalovat bezplatný program Adobe flash payer, který vám zajistí správný chod webové aplikace IPVOX.

Nahoru

Mohu používat telefonní číslo Českého telecomu za ceny IPVOX?

Ano, musíte si ale tel. číslo přenést - vzor dokumentu najdete v záložce Dokumenty, cena je 1.000,- Kč bez DPH 20%jednorázově.

Nahoru

Platí KLIENT měsíční paušál ?

Ne. Platíte pouze za to, co provoláte.

Nahoru

Je možné někde zjistit ceny volání do zahraničí a tarify pro Českou republiku?

Kompletní ceník volání a tarifů je uveden v sekci Ceník. Tento ceník je pravidelně aktualizován dle oznámených změn ze strany ostatních telefonních sítí.

Nahoru

Jaké audiokodeky služba IPVOX podporuje ?

Seznam podporovaných kodeků není uzavřený. V současné době podporujeme tyto kodeky: G.729, GSM, G.711a (PCMA) a G.711u (PCMU). Pořadí odpovídá doporučovanému pořadí pro co nejmenší datovou zátěž Vašeho připojení k Internetu.

Nahoru

Všiml jsem si, že ve výpisu volání u příchozího čísla je pouze 00420. Co to znamená ?

Pokud volající má skryté číslo a volá do sítě IPVOX, tak se ve výpisu ve sloupcí ODKUD objeví pouze národní předvolba, ovšem bez další číselné specifikace.

Nahoru

Jak s neprovolaným kreditem ?

Neprovolaný kredit propadne po 24 měsících od připsání poslední platby.

Nahoru

Mohu službu IPVOX používat i ve firmě ?

Ano. Službu IPVOX ocení i firmy. V případě zájmu mohou firmy využívat i standardního POSTPAID režimu, tedy pravidelné měsíční fakturace za uskutečněné hovory. Prostřednictvím IP adaptérů je možné připojit stávající pobočkové ústředny. Pro ISDN linky jsou ale třeba speciální adaptéry, kontaktujte nás a my pro vás vymyslíme řešení.

Nahoru

Jaký je rozdíl mezi úhradami typu POSTPAID a PREPAID ?

Úhrada typu POSTPAID je určena pro klienty, kteří platí za službu IPVOX fakturačním způsobem, tzn. že úhrada za službu je provedena na základě zaslané fakturace v elektronické podobě. Tento typ placení je určen převážně pro stávající klienty, jenž využívají další služby systému. Úhrada typu PREPAID je určena pro zájemce, kteří preferují kreditní způsob placení služby. V praxi to znamená, že si mohou kredit dobíjet kartou, převodním příkazem nebo hotovostní platbou.

Nahoru

V případě registrace musím uvést login. Kolik znaků musí mít a mou použít diakritiku?

Váš login musí mít minimálně 6 znaků a nesmí obsahovat diakritiku.

Nahoru

Budu dostávat výpis každý měsíc?

Zákazníci IPVOXu standartně nedostávají výpis hovoru tištěnou formou. Výpis hovorů si mohou zákazníci IPVOXu vytisknout nebo uložit v elektronické podobě, prostřednictvím svých účtů u IPVOX. Pokud však zákazníci na tištěné podobě podrobného výpisu hovorů budou trvat, může jim být zasílám současně s tištěnou fakturací. Upozorňujeme, že tato doplňková služba není bezplatná.

Nahoru

Poskytuje IPVOX detailní výpis volání?

Ano. Po přihlášení na Váš účet u IPVOX si můžete vytisknout nebo uložit v elektronické podobě podrobný výpis uskutečněných hovorů.

Nahoru

V jakých časových intervalech je služba účtována ?

Většina hovorů služby IPVOX je účtována sekundovými tarify od počátku hovoru. V praxi to znamená, že pokud je cena za 1 minutu 0,52 Kč a hovor byl v délce 10 sekund, cena za provolaný hovor je vypočtena z následujího vzorce: (0,52/60)*10=0,09 Kč [zaokrouhleno nahoru]. Hovory na informační linky, audiotextové služby a loterii jsou účtovány minutými tarify.

Nahoru

Jaké potřebuji připojení k internetu pro IP telefonii ?

Pro bezproblémové používání služby IPVOX potřebujete internetové připojení : A.) minimálně 64 kbit/s při použití kodeku G.729 za předpokladu, že konektivitu používáte i pro běžné brouzdání po netu. Samotný audiokodek spotřebuje celkem 24 kbit/s pro každý směr, tzn. 24 kbit/s příchozí kanál, 24 kbit/s odchozí kanál jednoho hovoru, takže pokud máte vyčleněnou konektivutu jen pro IP telefonii, stačí vám zmíněných 24 kbit/s. B.) minimálně 128 kbit/s při použití kodeku G.711 pro každý hovor, opět za předpokladu, že IP telefonie poběží na společné konektivitě s brouzdáním po netu. Samotný audiokodek G.711 spotřebuje celkem 80 kbit/s pro každý směr, tzn. 80 kbit/s příchozí kanál, 80 kbit/s odchozí kanál jednoho hovoru, takže pokud máte vyčleněnou konektivutu jen pro IP telefonii, stačí vám zmíněných 80 kbit/s. Odezva spojení mezi účastníky by neměla přesáhnout 150 ms. Rychlost a odezvy spojení by měly být stabilní.

Nahoru

Mohu získat další veřejné číslo ?

Klient skupiny PREPAID tuto možnost nemá. V této skupině se předpokládá, že klienty služby IPVOX budou domácnosti a malí živnostníci. Další veřejné telefonní číslo pod jedním účtem mohou získat pouze klienti skupiny POSTPAID. Tato skupina je určena zejména pro střední a větší firmy nebo státní instituce či školy.

Nahoru

Mohu si převést telefonní číslo od jiného poskytovatele ?

Ano, převod telefonního geografického čísla od jiného operátora je možný, jen je nutno uhradit jednorázový poplatek 1.000,- Kč při převodu jednoho telefonního čísla, resp. 1.800,- Kč při převodu skupiny telefonních čísel a uhradit aktivační jednorázový poplatek ve výši 17 Kč za každé telefonní číslo.Ceny jsou uvedeny bez DPH 20%. Administrativní doba převodu telefonního čísla je okolo 21 kalendářních dnů.

Nahoru

Mohu přečerpat LIMIT nebo KREDIT ?

Limit ani kredit nelze přečerpat, protože systém sleduje neustále probíhající hovory a pokud se váš LIMIT překročí nebo KREDIT vyčerpá, dojde k ukončení hovoru. Touto funkcí chceme chránit vlastníky telefonních účtů, aby nedošlo k rozsáhlým finančním škodám.

Nahoru

Je možné prostřednictvím služby IPVOX faxovat ?

Faxové služby síť IPVOX umožňuje s použitím VoIP brány a routeru SPA2102 nebo VoIP brány PAP2T od firmy Linksys.Technický popis zařízení najdete na webových stránkách v záložce e-shop.

Nahoru

Neprošlo mi dobití kreditu přes kreditní kartu s odpovědí, že autorizace byla odmítnuta. Co s tím mám dělat ?

Problém je zpravidla na Vaší kartě. Důvodů, proč Vaše platba nebyla přijata může být několik: 1. Nemáte na Vaší platební kartě povolené platby přes internet. Postup : obraťte se na Vaši banku a potřebnou funkci karty se nechte zprovoznit 2. Platba Vám nebyla povolena z důvodu překročení měsíčního/týdenního/denního limitu. Postup: zkuste to později v novém limitním období 3. Nemáte na účtu v bance dostatek financí. Postup: ověřte si stav Vašeho bankovního účtu

Nahoru

Jaký je rozdíl mezi zákazníkem VIP a BASIC ?

Za zákazníka VIP lze považovat každého klienta firmy IBA nebo systému NASEC, ale i všechny ostatníky účastníky, kteří mají složenou finanční jistinu ve výši měsíčního limitu a kteří provolají nejméně 500 Kč měsíčně. Registrace nového VIP čísla je zpoplatněna částkou 150,-Kč bez DPH 20%. Do skupiny BASIC lze zařadit všechny ostatní zájemce o službu IPVOX. Aktivace nového telefonního čísla na 10 let stojí 17,-Kč bez DPH 20%.

Nahoru

Kde všude mohu využívat službu IPVOX ?

Kdekoli na světě, kde máte k dispozici internet s odpovídající konektivitou a latencí. Upozorňujeme, že dle platné legislativy, není možné používat veřejné české telefonní číslo mimo příslušnou oblast, tzn. mimo Českou republiku resp. u geografických telefonních čísel mimo příslušný kraj.

Nahoru

Lze volat ze sítě IPVOX na pevné linky, případně mobily a naopak ?

Ano, ze sítě IPVOX, lze volat na všechny pevné a mobilní linky, včetně volání do zahraničí. Uživatel nebo správce telefonního účtu si může nastavit, zda omezí volání jen v bezplatném režimu, tzn. jen v síti IPVOX a v sítě partnerů nebo povolí volání navíc na české pevné a mobilní linky nebo ponechá nastavení bez omezení a tudíž uživatel bude moci volat neomezeně po celém světě. Do sítě IPVOX se dovoláte ze všech pevných i mobilních sítí nejen z ČR, ale i z celého světa vždy a to i v případě, že uživatelské číslo má nastaveno jen bezplatnou zónu.

Nahoru

Jak je to se získáním telefonního čísla ?

Telefonní číslo obdrží každý, se kterým je uzavřena smlouva nebo si provede registraci a následně si nabije kredit v minimální výši 100 Kč. Aktivační jednorázový poplatek za jedno české geografické (00420 2-5xx xxx xxx) nebo české negeografické (00420 910 xxx xxx) telefonní číslo je 20,- Kč s DPH na dobu užívání 10 let. Po této době bude nutné opět uhradit poplatek za užívání telefonního čísla na dobu dalších 10 let.

Nahoru

Jaká je tarifikace u služby IPVOX?

Tarifikace u služby IPVOX je 1+1, to znamená, že Váš hovor je účtován již od první sekundy.

Nahoru

Proč musím mít nabitý kredit když volání v síti IPVOX je zdarma?

Volání v síti IPVOX a do partnerských sítí je zdarma. Kredit je na volání ze sítě IPVOX na pevnou linku nebo mobilní telefon. Zároveň si dobitým kreditem udržujete své telefonní číslo. Klesne-li stav vašeho účtu na 0 a v tomto stavu bude déle než 6 měsíců, je to pro nás signál, že máme zrušit účet i telefonní číslo. Pokud si ovšem chcete zachovávat svou registraci a telefonní číslo dlouhodobě, doporučujeme vám udržovat si kredit na účtu vyšší než 0 Kč, aby vaše registrace a telefonní číslo byly stále aktivní.

Nahoru

Jaké údaje potřebuji pro připojení VOIP telefonu, brány?

PROXY server: sip.ipvox.cz login: zpravidla se uvadí telefonní čislo heslo: má min.6 znaků bez diakritiky

Nahoru

Umožňuje IPVOX testační provoz bez nutnosti nabití kreditu ?

Neumožňuje, ale postačí dobití kreditu 100,- Kč na zahájení provozu nebo testaci.