Frequently asked questions

Up

Je možné někde zjistit ceny volání do zahraničí a tarify pro Českou republiku?

Kompletní ceník volání a tarifů je uveden v sekci Ceník. Tento ceník je pravidelně aktualizován dle oznámených změn ze strany ostatních telefonních sítí.

Up

Jaké audiokodeky služba IPVOX podporuje ?

Seznam podporovaných kodeků není uzavřený. V současné době podporujeme tyto kodeky: G.729, GSM, G.711a (PCMA) a G.711u (PCMU). Pořadí odpovídá doporučovanému pořadí pro co nejmenší datovou zátěž Vašeho připojení k Internetu.

Up

Mohu službu IPVOX používat i ve firmě ?

Ano. Službu IPVOX ocení i firmy. V případě zájmu mohou firmy využívat i standardního POSTPAID režimu, tedy pravidelné měsíční fakturace za uskutečněné hovory. Prostřednictvím IP adaptérů je možné připojit stávající pobočkové ústředny. Pro ISDN linky jsou ale třeba speciální adaptéry, kontaktujte nás a my pro vás vymyslíme řešení.

Up

Budu dostávat výpis každý měsíc?

Zákazníci IPVOXu standartně nedostávají výpis hovoru tištěnou formou. Výpis hovorů si mohou zákazníci IPVOXu vytisknout nebo uložit v elektronické podobě, prostřednictvím svých účtů u IPVOX. Pokud však zákazníci na tištěné podobě podrobného výpisu hovorů budou trvat, může jim být zasílám současně s tištěnou fakturací. Upozorňujeme, že tato doplňková služba není bezplatná.

Up

Poskytuje IPVOX detailní výpis volání?

Ano. Po přihlášení na Váš účet u IPVOX si můžete vytisknout nebo uložit v elektronické podobě podrobný výpis uskutečněných hovorů.

Up

V jakých časových intervalech je služba účtována ?

Většina hovorů služby IPVOX je účtována sekundovými tarify od počátku hovoru. V praxi to znamená, že pokud je cena za 1 minutu 0,52 Kč a hovor byl v délce 10 sekund, cena za provolaný hovor je vypočtena z následujího vzorce: (0,52/60)*10=0,09 Kč [zaokrouhleno nahoru]. Hovory na informační linky, audiotextové služby a loterii jsou účtovány minutými tarify.

Up

Jaké potřebuji připojení k internetu pro IP telefonii ?

Pro bezproblémové používání služby IPVOX potřebujete internetové připojení : A.) minimálně 64 kbit/s při použití kodeku G.729 za předpokladu, že konektivitu používáte i pro běžné brouzdání po netu. Samotný audiokodek spotřebuje celkem 24 kbit/s pro každý směr, tzn. 24 kbit/s příchozí kanál, 24 kbit/s odchozí kanál jednoho hovoru, takže pokud máte vyčleněnou konektivutu jen pro IP telefonii, stačí vám zmíněných 24 kbit/s. B.) minimálně 128 kbit/s při použití kodeku G.711 pro každý hovor, opět za předpokladu, že IP telefonie poběží na společné konektivitě s brouzdáním po netu. Samotný audiokodek G.711 spotřebuje celkem 80 kbit/s pro každý směr, tzn. 80 kbit/s příchozí kanál, 80 kbit/s odchozí kanál jednoho hovoru, takže pokud máte vyčleněnou konektivutu jen pro IP telefonii, stačí vám zmíněných 80 kbit/s. Odezva spojení mezi účastníky by neměla přesáhnout 150 ms. Rychlost a odezvy spojení by měly být stabilní.

Up

Je možné prostřednictvím služby IPVOX faxovat ?

Faxové služby síť IPVOX zatím neumožňuje. Tuto službu připravujeme na léto 2007 jako samostné připojení k nové faxové ústředně.

Up

Neprošlo mi dobití kreditu přes kreditní kartu s odpovědí, že autorizace byla odmítnuta. Co s tím mám dělat ?

Problém je zpravidla na Vaší kartě. Důvodů, proč Vaše platba nebyla přijata může být několik: 1. Nemáte na Vaší platební kartě povolené platby přes internet. Postup : obraťte se na Vaši banku a potřebnou funkci karty se nechte zprovoznit 2. Platba Vám nebyla povolena z důvodu překročení měsíčního/týdenního/denního limitu. Postup: zkuste to později v novém limitním období 3. Nemáte na účtu v bance dostatek financí. Postup: ověřte si stav Vašeho bankovního účtu

Up

Kde všude mohu využívat službu IPVOX ?

Kdekoli na světě, kde máte k dispozici internet s odpovídající konektivitou a latencí. Upozorňujeme, že dle platné legislativy, není možné používat veřejné české telefonní číslo mimo příslušnou oblast, tzn. mimo Českou republiku resp. u geografických telefonních čísel mimo příslušný kraj.

Up

Lze volat ze sítě IPVOX na pevné linky, případně mobily a naopak ?

Ano, ze sítě IPVOX, lze volat na všechny pevné a mobilní linky, včetně volání do zahraničí. Uživatel nebo správce telefonního účtu si může nastavit, zda omezí volání jen v bezplatném režimu, tzn. jen v síti IPVOX a v sítě partnerů nebo povolí volání navíc na české pevné a mobilní linky nebo ponechá nastavení bez omezení a tudíž uživatel bude moci volat neomezeně po celém světě. Do sítě IPVOX se dovoláte ze všech pevných i mobilních sítí nejen z ČR, ale i z celého světa vždy a to i v případě, že uživatelské číslo má nastaveno jen bezplatnou zónu.

Up

Jaká je tarifikace u služby IPVOX?

Tarifikace u služby IPVOX je 1+1, to znamená, že Váš hovor je účtován již od první sekundy.